2012. március 17., szombat

Elkerülhetetlen szerelem - 54. rész

Sziasztok! Megint nem így terveztem az új rész kirakását, de egyszerűen nem volt ihletem az íráshoz, radásul igencsak lefoglalt az első idei Forma-1-es verseny. :D Nagyon boldog vagyok, mert úgy tűnik, hogy a Mercedes az élcsapatok között van, és alig várom már, hogy Nico nagyszerű eredményeket érjen el. :)) Ha holnap jól sikerült a futam a számára, talán hamarabb jön az új rész a másik történethez. ;D Addig is jó olvasást! Puszi! <3

Déli ügy

Miután mindenki elhelyezkedett, a gép felszállhatott, mi pedig hozzákezdhettünk az új ügy átbeszéléséhez.

- Tegnap egy 30 éves nő holttestére bukkantak a texasi sivatagban. A nő neve Helena Salas. Húsz éve él az államokban a szüleivel és az öccsével, Pedroval. – kezdett bele JJ – A helyi rendőrök hamar felismerték, hogy nem ez az első ilyen eset. Az elmúlt másfél évben 4 szintén dél- illetve közép-amerikai nőt gyilkoltak meg.
- Úgy tűnik, mintha levágtak volna a hajából. – állapítottam meg a képeket nézve.
- Igen. A tettes valószínűleg minden áldozattól eltesz néhány hajtincset. – felelte JJ.
- Akkor szadista, aki örömből gyilkol, majd szívesen emlékszik vissza a tetteire. – mondta Morgan.
- Trófeaként tekint a hajra. – tette hozzá Prentiss.
- Mennyi idő telt el a gyilkosságok között? – kérdezte Rossi.
- Eleinte átlagosan egy hónap, de az utolsó két holttest között csak 3 nap. – válaszolta JJ.
- Egyre gyakrabban gyilkol, így kevés időnk van, hogy megakadályozzuk az újabb eseteket. – mondtam.
- Nézzétek Helena képét! – szólalt meg Spencer – Látszik, hogy nemrég egy karkötőt viselt. Úgy barnult le a keze, hogy ott maradt a helye.
- Talán a gyilkos vitte el? – kérdezte JJ.
- Lehet. – felelte Hotch – És akkor nem a haj az egyetlen trófea, amit elvesz az áldozatairól.
- A többi nőtől nem tűnt el semmi? – kérdezte Spencer.
- Ilyenről nem olvastam az aktákban, de utána nézek, ahogy leszálltunk. – válaszolta JJ – De van még valami. Helena 15 éves öccse látta, ahogy a nővére késő este elmegy otthonról.
- Azt is látta, hogy kivel? – kérdezte Morgan.
- Nem. Csak azt, hogy beszáll egy idegen kocsiba. – felelte JJ.
- Alyssa, JJ, beszéljetek Pedroval! Morgan, Rossi és Prentiss feladata a helyszín átnézése és rendőrök kikérdezése. Mi Reiddel a hullaházba megyünk, hogy esetleges védjegyeket keressünk, és beszéljünk a halottkémmel. – adta ki Hotch az utasításokat.

Őszintén szólva nagyon is örültem, amiért Hotch külön feladatot adott nekem és Spencernek. Bár én meg akartam beszélni a dolgokat, és szerettem volna, hogy megint minden rendben legyen köztünk, de talán egy kis időt kéne adnom Spencernek. Ha most a munkára koncentrálunk, és félretesszük a sérelmeinket, az ügy lezárta után mindent rendbe hozhatunk egymás között.

Austin nincs olyan messze Quanticotól, így néhány óra múlva már landolhattunk is. Emily, Morgan és Rossi a helyi rendőrségre ment, hogy beszéljen az ügyön eddig dolgozókkal, mi viszont JJ-vel az áldozat családjához mentünk.

- Jó napot! Az FBI-tól jöttünk. Helena Salas gyilkosa után nyomozunk. – kezdett bele JJ.
- Qué habla? – kérdezte az idős nő, aki kinyitotta nekünk az ajtót.
- Buenas tardes! Me llamo Alyssa Johnson y trabajo por FBI. Investigamos al asesino de Helena Salas. Es la madre de ella?
- No. Soy la abuela de Helenita.
- Mama, hablo con ellas. – jelent meg középkorú nő – Jó napot! Ariana Salas vagyok, Helena anyukája.
- Jó napot Mrs. Salas. Feltennénk néhány kérdést, ha nem gond. – mondta JJ.
- Nem, dehogyis. Jöjjenek csak be! – invitált be minket Ariana.
- Nem is tudtam, hogy beszélsz spanyolul. – súgta oda nekem JJ, miközben a nappaliba tartottunk.
- Pedig benne van az aktámban. – feleltem mosolyogva.
- Egyszerűen még mindig nem tudatosult bennem, hogy mi történt Helenával. – szólalt meg Ariana.
- Fogadja őszinte részvétünket! Mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy elkapjuk a gyilkost. – feleltem.
- Hallottam, hogy állítólag egy sorozatgyilkos tette. Igaz ez?
- Találtunk összefüggést néhány korábbi üggyel, de csak nemrég láttunk hozzá a nyomozáshoz, így egyelőre nem mondhatunk semmi biztosat. – válaszolta JJ.

Jobb, ha nem osztunk meg túl sok információt az áldozatok hozzátartozóival, ugyanis sokszor balul sülhet el a dolog. Érthető, hogy dühösek, de inkább nem kockáztatjuk meg, hogy beleavatkozzanak a nyomozásba, és ezzel kockáztassák azt.

- Mrs. Salas. Tudjuk, hogy a fia látta, ahogy Helena beszáll egy idegen autóba. Esetleg beszélhetnénk vele? – kérdeztem.
- Megpróbálhatják, de Pedro nagyon zárkózott. Szinte meg sem szólalt azóta, hogy Helena…- lábadt könnybe a nő szeme - …szóval…tudják.
- Persze, de sokat segíthet, ha elmond mindent, amit tud. Talán nem is tudja, hogy olyan dolgokat látott, amik nagyon sokat segíthetnek nekünk. – mondta JJ.
- Fent van a szobájában. Ha akarják, beszélhetnek vele, de legyenek megértőek vele. – kérte Ariana.
- Ez csak természetes. – feleltem – Majd én beszélek vele. – mondtam JJ-nek, és felmentem az emeletre.

Nem volt nagy a ház, így hamar megtaláltam Pedro szobáját. Az ajtó résnyire volt nyitva, így láttam, ahogy az ágyán fekszik, és hallgatja a halkan szóló latin zenét. Kopogtam az ajtaján, majd jobban kitártam azt.

- Szia Pedro! A nevem Alyssa Johnson, és az FBI-tól jöttem. Beszélhetnék veled a nővéredről? – kérdeztem, de Pedro csak bámult rám – Estoy aquí para… - kezdtem bele, hátha csak nem érthette, amit mondtam.
- Beszélem a nyelvüket. – szólalt meg Pedro – De nem akarok beszélni Helenáról.

Közelebb mentem hozzá, és leültem az ágya szélére. Tudom, hogy hatalmas traumát élt át, de valahogy szóra kell bírnom.

1 megjegyzés:

  1. Érdekes ez az új ügy is. Remélem mihamarabb megtalálják a gyilkost.
    Alyssának igaza van abban, hogy időt ad Spencernek helyre tenni magában a dolgokat. Azért remélem mégis kibékülnek.
    Szuper lett, várom a folytit.

    Pusszó: Hooligirl

    VálaszTörlés