2011. február 11., péntek

Elkerülhetetlen szerelem - 8. rész

Újabb konfliktus

Hotch kihangosította a telefont, és mindenki kíváncsian várta, hogy Garcia milyen információkkal szolgál Tom Jacksről.

- Szóval az emberünk 25 éves, és San Diegoban él. Néhány éve szerzett diplomát kémiából a San Diego Egyetemen, de jelenleg munkanélküli. Van egy kis lakása és egy öreg kocsija. És...van itt valami érdekes. Fél évvel ezelőtt beperelte az akkori kolléganője fizikai bántalmazásért, de a bíróság bizonyíték hiányában felmentette, azonban a munkahelyéről kirúgták.
- Hogy hívják a nőt, akit állítólag bántalmazott? - kérdezte Hotch.
- A neve Rosaline Potter.
- Mi a címe? - kérdezte Hotch.
- A 10. és a 12. utca sarkán lakik. - felelte Garcia.
- Beszélgessünk el vele! - indult el a főnök.

Hotch, Spencer és én mentünk ki Roseline-hez. Mikor megérkeztünk, kopogtunk az ajtón, de senki nem felelt. Garciától elkértünk a nő telefonszámát, de a telefonja foglaltat jelzett, akárhányszor hívtuk.

A hátsó ajtón át mentünk be, ami viszont nyitva volt. Ám belépve a házva, szörnyű látvány fogadott minket. Rosaline a földön feküdt; falfehér volt, szemei nyitva voltak. Spencer megnézte a pulzusát, de a nő sajnos már nem élt.

Kihívtuk a többieket, és egy orvost is, aki az előzetes vizsgálatok során megállapította, hogy Rosaline halálát fulladás okozta. A holttestet elszállították, mi pedig a helyszínen próbáltunk rájönni, hogy Tom Jacks-e a tettes.

- A gyilkos másféle módszert választott. Lucyt és Pipert késsel ölték meg, Rosaline-t azonban megfojtották. - állapította meg Morgan.
- És itt a szokásos üzenet: "Azért, amit velem tettél. A többi is így fog járni." - vette fel a földön fekvő papírdarabot JJ.
- Talán igaz az elméletünk és Jacks a gyilkos. Akkor azonban minél hamarabb be kell vinnünk a rendőrőrsre, nehogy újabb gyilkosságokat kövessen el. - mondtam.
- Ez itt nem Miami Miss Johnson. A pszichopata sorozat gyilkosokat nem visszük be kihallgatni. - jegyezte meg kissé gúnyosan Rossi.
- Akkor ölbe tett kézzel várjuk az újabb áldozatokat? - értetlenkedtem.
- Nem várunk semmilyen áldozatokat. Inkább elkészítjük a gyilkos profilját. Látszik, hogy még kezdő. - folytatta a gúnyolódást Rossi.
- Itt ez a módszer? Akkor már tudom, miért van nálunk kevesebb áldozat. - válaszoltam, majd kimentem a házból.

Nem tudtam merre megyek, csak az idegesség vezérelt. Egyszer csak utánam szólt valaki.

- Alyssa! Várj! - jött oda hozzám Spencer - Mi volt ez?
- Nem tűröm, ha valaki gúnyolódik rajtam. Pár napja dolgozom itt, ne várja el tőlem Rossi, hogy mindent tudjak. - akadtam ki.
- Megértelek, de nyugodj le kérlek. Az nem segít elkapni a gyilkost, ha vitatkozunk. - felelte Spencer.
- Tudom. - sóhajtottam - Menjünk vissza, megpróbálok nem foglalkozni azzal a...
- Inkább ne fejezd be a mondatot! - nevetett Spencer, majd közösen visszamentünk a házba.

Szétnéztünk a helyszínen, majd visszamentünk a rendőrőrsre, hogy elkészítsük a profilt.

- Alyssa! Elmondanád kérlek a rendőröknek, hogy mit tudunk eddig? - jött oda hozzám Hotch.
- Biztos vagy benne, hogy én csináljam? - kérdeztem - Rossi szerint még úgy is kezdő vagyok. - mondtam Rossi gúnyolódását utánozva.
- Ne foglalkozz azzal, hogy mit mond Rossi. Én is és te is tisztában vagyunk a képességeiddel. Szóval megcsinálod?
- Igen. - feleltem.

Pár perc múlva már a san diegoi rendőrség néhány tagja előtt álltam, hogy tájékoztassam őket a gyilkosról.

- Ritkán fordul elő olyan, hogy a profilozóknak ilyen hamar sikerül gyanúsítottat találniuk, most viszont úgy tűnik, hogy megtaláltuk a tettest. A neve Tom Jacks, helyi lakos, és azokon a nőkön áll bosszút, akik ártottak neki. Lucy Gibson elhagyta egy másik férfiért, és ugyanezt tette vele Piper Prince , aki terhes is volt attól, aki miatt otthagyta Jackset. Rosaline Potter, a mai áldozat fél évvel ezelőtt vádolta meg azzal, hogy bántalmazta. Egyelőre nem tudjuk, hol lehet Jacks; sem a lakásán, sem az ismerőseinél, rokonainál nem találtuk. Kérjük értesítsék a lakosságot, hogy ha látják a gyanúsítottat, hívjanak minket, és mindenképpen legyenek óvatosak. Az ilyen gyilkosoknak egy idő után már mindegy, hogy kit ölnek meg; bárkivel képesek végezni, aki az útjukba kerül.
- Lehetséges, hogy más a tettes? - kérdezte az egyik rendőr.
- Akár az is előfordulhat, de Jacksre tökéletesen illik a profil, és nem találtunk más közös pontot az áldozatokban. - válaszoltam.

Miután válaszoltam még néhány kérdésre, a tájkoztatásnak vége lett. Mindenki visszament a dolgára, Hotch pedig odajött hozzám.

- Gratulálok Alyssa! Nagyon jól csináltad.
- Nem nagy dolog. De azért köszönöm. - feleltem mosolyogva.
- Nehogy azt hidd! Lehet, hogy emiatt sikerül elkapni Jackset.
- Az igaz. Remélem, hogy minél hamarabb előkerül, és nem végez több nővel.

Ekkor Emily jött - vagy inkább rohant - oda hozzánk.

- Megtalálták Jackset. Most hozzák be! - hadarta el.
- Ez nagyszerű! - mondtam, majd a kihallgató terembe siettünk.

1 megjegyzés:

  1. Höhh!
    Rossit sokkal jobban csípem a sorozatban, itt kezdi kihúzni a gyufát! :D
    Kíváncsi vagyok, hogy Jacks lesz-e a gyilkos!
    Alyssa pedig nagyon ügyes volt a rendőrök tájékoztatásánál és azt is jól tette, hogy visszaszólt Rossinak!

    SZUPER rész lett! :D

    Puszi,
    Noncsi

    VálaszTörlés